Δείτε το Trailer:
Συμμετείχαν οι μαθητές και μαθήτριες της Β΄ τάξης:
Ευγενία Αμάντου, Αθανασία Βαρσαμούλη, Μαρία Ζωή Δημητρίου, Μιχαήλ Κοτρωνάκος, Άγγελος Κουτούπης, Ανθή Γεωργία Κυρίτση, Κωνσταντίνος Λύρος, Σπύρος – Παύλος Μάρκος, Χουλιάνα Ματράκου, Μπέσα Μπεχάρι, Αικατερίνη Νερομυλιώτη, Μυρτώ Παπαφίλη, Σεντούκα Μελιτίνη, Σιώμου Ζωή, Γεώργιος Φωτόπουλος
Σύνοψη / Περίληψη ταινίας
Η ταινία που δημιουργήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος Ιστορίας της Β’ Γυμνασίου αναδεικνύει τη συνάντηση και τον διάλογο μεταξύ δύο σημαντικών πολιτισμών, του Βυζαντινού και του Αραβικού κατά τη διάρκεια της Ιστορίας. Οι μαθητές , μέσα από έρευνα σε αρχειακό υλικό, επισκέψεις σε μουσεία και συνεντεύξεις, εξετάζουν τις επιρροές, τις αλληλεπιδράσεις, την ανταλλαγή γνώσης, την τέχνη και τον πολιτισμό που προέκυψε από αυτήν τη συνάντηση. Από την τέχνη και την αρχιτεκτονική , το εμπόριο και τα γράμματα μέχρι την θρησκεία και την πολιτική, η ταινία αναδεικνύει τη σημασία της πολυπολιτισμικότητας και της αμοιβαίας επιρροής στη διαμόρφωση της ανθρώπινης ιστορίας.
Δείτε την ταινία:
Περιγραφική έκθεση από τα κινηματογραφικά εργαστήρια
Τα κινηματογραφικά εργαστήρια για τη δημιουργία ενός βίντεο σχετικά με τη βυζαντινή ιστορία και τις πολιτισμικές αλληλεπιδράσεις με τον αραβικό κόσμο υλοποιήθηκαν σε συνεργασία με το Νεανικό Πλάνο και τον κ. Γιάννη Κολόζη. Η διάρκειά τους ήταν 20 ώρες και πραγματοποιήθηκαν στον χώρο του σχολείου, αλλά και στο Περιβαλλοντικό Πάρκο Αντώνης Τρίτσης, που βρίσκεται πολύ κοντά στο σχολείο μας.
Οι μαθητές που συμμετείχαν στα κινηματογραφικά εργαστήρια είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τις πολιτιστικές ανταλλαγές μεταξύ του Βυζαντίου και του αραβικού κόσμου. Αφού έγινε εισαγωγή στο θέμα από την υπεύθυνη εκπαιδευτικό, οι μαθητές είδαν και μελέτησαν ποικίλο υλικό σχετικό με τον πολιτισμό και τα επιτεύγματα των Αράβων, διάβασαν και έψαξαν περισσότερο για το θέμα αυτό, ώστε να είναι έτοιμοι για την παραγωγή του βίντεο
Ακόμη, είχαν την ευκαιρία να εργαστούν ως ομάδα και να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους στη δημιουργία ενός βίντεο, ίσως και να ανακαλύψουν κάποιο ταλέντο τους. Με τη βοήθεια του κ.Γιάννη Κολόζη, οι μαθητές έμαθαν τη σωστή χρήση του εξοπλισμού και την τεχνική διαδικασία για την παραγωγή ενός βίντεο. Επίσης, είχαν τη δυνατότητα να δουλέψουν σε διαφορετικά στάδια της παραγωγής ενός ντοκιμαντέρ, όπως την έρευνα, την επεξεργασία του υλικού, τη σεναριογραφία, τη σκηνοθεσία.
Οι μαθητές είχαν ενεργό ρόλο σε όλη τη διαδικασία και έζησαν μια μοναδική εμπειρία. Μπορούσαν να εκφραστούν ελεύθερα και να δημιουργήσουν κάτι με το οποίο δεν είχαν ασχοληθεί ποτέ στο παρελθόν. Διαμόρφωσαν τα σενάρια τους επιλέγοντας τα κατάλληλα περιστατικά και τις προσωπικότητες που θα παρουσιαζόταν στο βίντεο. Έπειτα, δούλεψαν στα οπτικοακουστικά μέσα, κάτι που τους ενθουσίασε, όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες.
Καθώς η δημιουργία του βίντεο προχωρούσε, οι μαθητές αποκόμισαν πολλές εμπειρίες και δεξιότητες. Από τη συλλογή πληροφοριών μέχρι την οργάνωση του υλικού και τη μετατροπή του σε ένα ενιαίο έργο, οι μαθητές απέκτησαν δεξιότητες στη διαχείριση του χρόνου, στον συντονισμό της εργασίας τους και στην ομαδική συνεργασία για την υλοποίηση ενός προγράμματος.
Η ανταπόκριση ήταν θετική και οι μαθητές ήταν υπερήφανοι για το έργο που δημιουργήθηκε με τη συμβολή τη δική τους.
Συνολικά, η εμπειρία αυτή ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία για τους μαθητές να εκφραστούν καλλιτεχνικά και να μάθουν περισσότερα για τη βυζαντινή ιστορία και τη σχέση της με τον αραβικό κόσμο. Η συνεργασία με τον κ.Γιάννη Κολόζη ήταν εξαιρετική, καθώς ο ίδιος ήταν πολύ συνεργάσιμος με τα παιδιά και επαγγελματικός στην προετοιμασία και τη διεξαγωγή του εργαστηρίου. Οι μαθητές είχαν μια εμπειρία που θα τους μείνει αξέχαστη κάτι που ενισχύει την παρουσία του κινηματογράφου στο μάθημα της Ιστορίας και την εκπαίδευση γενικότερα.